Załącznik nr 2
RAPORT PODSUMOWUJĄCY STARANIA
SZKOŁY/PLACÓWKI UBIEGAJĄCEJ SIĘ O CERTYFIKAT WOJEWÓDZKI *
INFORMACJE PODSTAWOWE O SZKOLE/PLACÓWCE:
Nazwa szkoły/placówki:
|
Miejskie Przedszkole nr 3 im. Misia Uszatka |
|
Adres:
|
Ale. Niepodległości 29 65-043 Zielona Góra |
|
Telefon:
68 329 79 39
|
E-mail:
|
Strona www:
http://www.mp3.edu.pl/pl |
Imię i nazwisko dyrektora szkoły/placówki |
mgr Marzena Kmetko |
|
Imię i nazwisko szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia |
Mgr Małgorzata Kupaj |
|
Szkoła: (właściwe podkreślić) |
|
|
Imiona i nazwiska członków szkolnego zespołu |
|
|
Data przystąpienia szkoły/placówki do Lubuskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie |
01.09.2021 |
|
Data nadania ostatniego certyfikatu wojewódzkiego (jeśli szkoła otrzymała) |
- |
CZĘŚĆ I
(obejmuje okres ostatnich trzech lat)
|
Wyłonione w ostatnich trzech latach problemy priorytetowe (wymienić):
Wyłonione problemy priorytetowe:
Wyłoniony problem priorytetowy: 1. Niedostateczna liczba dodatkowych zajęć ruchowych
Wyłoniony problem priorytetowy: 1. Konieczność umacniania dobrostanu psychicznego dzieci związana z nadmiernym pobudzeniem.
|
1. Mikołaj też chce żyć zdrowo. Upieczenie zdrowych słodkości na bazie miodu i bananów – poczęstunek dla dzieci i Mikołaja. 2. Mało słodkie prezenty od bardzo słodkiego Mikołaja. Przeformułowanie dotychczasowego podejścia do zawartości paczek, które dzieci otrzymały z okazji Mikołajek. W efekcie dzieci otrzymały pięknie wydaną książkę oraz słodki drobiazg w postaci czekolady. 3. Piramida zdrowego żywienia. Przeprowadzenie z dziećmi zajęć na temat zdrowego odżywania. Omówienie piramidy zdrowego żywienia i stylu życia, wykonanie plakatu przez dzieci wspólnie z nauczycielem. Raz w miesiącu – na początku miesiąca przypomnienie, utrwalenie wiadomości poprzez odniesienie do plakatu. Omówienie z dziećmi poszczególnych elementów planu pracy na dany miesiąc. 4. Owocowo-warzywny bal karnawałowy. Poznanie różnych rodzajów warzyw i owoców, ich zapachu i smaku” podczas zabaw tanecznych. Konkursy, piosenki i zabawy dotyczące owoców i warzyw. 5. W krainie nasionek. Dzieci każdego tygodnia lutego otrzymywały inny dodatek do kanapek spośród podanych (uprażone pestki dyni, ziarna słonecznika, siemię lniane, sezam) 6. Zielony kącik. Założenie hodowli szczypiorku, rzeżuchy. Dodawanie ich do kanapek podczas śniadania. 7. Dzień sera. degustacja różnych gatunków sera: białego, żółtego, koziego do śniadania w formie bufetu szwedzkiego. 8. Tydzień kaszy. W tygodniu dzieci każdego dnia spożywały kaszę w jednym z posiłków w rożnym wydaniu – na słodko i słono. Będą to kasza manna, jaglana, gryczana, jęczmienna oraz kuskus. 9. Herbatki ziołowe miodkiem posłodzone. Dzieci miały okazję do degustacji różnych rodzajów herbaty ziołowej (miętowa, rumiankowa, koperkowa, melisa, pokrzywa. 10. Konkurs fotograficzny dla dzieci i rodziców na zdrowy wypiek bezcukrowy. W ramach promowania ograniczania cukru w diecie dzieci zaproponowałyśmy wspólne wykonanie w domu zdrowych wypieków bez zawartości cukru. 11. Zdrowe urodziny. Zachęcenie rodziców do uczestniczenia w akcji „Zdrowe urodziny” przynoszenia do poczęstunku dla dzieci owoców świeżych i suszonych zamiast słodyczy. 12. Zdrowie na talerzu. Podawanie różnych owoców i warzyw na talerzu, pokrojonych na małe kawałki. Umożliwi to próbowanie różnych smaków oraz samodzielne komponowanie kanapek. 13. Zdrowo gotujemy i pieczemy, bo długo żyć chcemy. Wykorzystanie możliwości, które niosą treści programowe do nauki wspólnego przygotowywania potraw wytrawnych i „na słodko” z zachowaniem zasad zdrowego odżywiania się oraz sezonowością warzyw i owoców. Szukanie zdrowego i wartościowego odżywczo zastępstwa cukru białego. Tłumaczenie konsekwencji nadużywania cukru w codziennej diecie. Możliwość kulinarnego wykazania się przez dzieci - Zdrowe słodkości 11. Dzielenie się nowymi przepisami z rodzicami, odtwarzanie ich przez rodziców wspólnie z dziećmi w domu. Przesyłanie rodzicom pocztą elektroniczną przepisów dań, które wykonujemy wspólnie dziećmi w przedszkolu. 12. Zdrowe jedzenie na radzie pedagogicznej i szkoleniach. Przygotowywanie zdrowych przekąsek, wypróbowywanie nowych przepisów, dzielenie się już sprawdzonymi, przy których miłej płynie czas podczas rad pedagogicznych i szkoleń. 13. Przesyłanie rodzicom artykułów dotyczących zdrowego żywienia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wyszukiwanie ciekawych artykułów na stronach dietetyków (szczególnie tych z regionu jako ewentualna możliwość kontaktu) z zakresu zdrowego żywienia, jego wpływu na zdrowie, czytania i analizowania etykiet na produktach spożywczych. 14. Zdrowa rodzinka. Zachęcenie rodziców do propagowania zdrowego stylu życia przez samodzielne wymyślanie aktywności dotyczących zdrowego żywienia i podzielenie się tym z innymi poprzez przesłanie przepisu, wykonanie zdjęć i przesłanie koordynatorowi w celu umieszczenia na stronie internetowej w zakładce dotyczącej promocji zdrowia. 15. Przedszkolny Poradnik zdrowego żywienia. Przesyłanie przez nauczycieli swoim koleżankom z pracy ciekawych artykułów dotyczących zdrowego odżywiania. Dzielenie się zdobytą wiedzą z zakresu zdrowego odżywiania.
1. Opracowanie ankiety do badania potrzeb rodziców w zakresie zajęć ruchowych dzieci. 2. Gimnastyka-ważna sprawa!Codzienne ćwiczenia poranne w sali przedszkolnej z wykorzystaniem pomocy lub bez. 3. Ćwiczenia gimnastyczne w strojach do ćwiczeń w sali gimnastycznej/przedszkolnej lub w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem różnorodnych przyborów do ćwiczeń gimnastycznych inspirujących dzieci do twórczej aktywności ruchowej. 4. Zabawy ruchowe z piosenką – innowacja pedagogiczna „Język niemiecki z piosenką” Ćwiczenie koordynacji ruchowej, sprawności fizycznej podczas nauki języka. 5. Aktywna rodzinka –akcja przedszkolna, fotorelacja na stronie internetowej z rodzinnych wycieczek rowerowych, spacerów, grzybobrania, ferii zimowych, rodzinnych zabaw na śniegu. 6. Zaproszenie osób prowadzących zajęcia sportowe, taneczne jako forma propagowania aktywnego spędzania czasu wolnego 7 Sportowe powitanie jesieni. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem jesiennych rekwizytów. 8. Kolorowe zabawy ruchowe z wiatrakiem matematycznym. 9. Misiowe zabawy ruchowe – dzień sportu w czasie misiowego tygodnia. 10. Sportowe powitanie zimy. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem zimowych rekwizytów. 11. Karnawałowy pokaz tanecznych talentów – każda z grup prezentuje jeden układ taneczny przygotowany wcześniej do wybranej piosenki. Zabawa w sali przedszkolnej, wykorzystanie rekwizytów potrzebnych do wykonania układu tanecznego 12. Aktywne ferie zimowe. Zabawy na powietrzu i w salach śladami bohaterów z bajek. 13. Sportowe powitanie wiosny przy muzyce. Zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem wiosennych rekwizytów. Zabawy ruchowe na powietrzu. Wykorzystanie rekwizytów wiosennych. 14. Wiosenne potyczki sportowe – przedszkolne zawody sportowe dla dzieci. Turniej sportowy z podziałem na grupy przedszkolne – młodsze i starsze. 15. Sportowa rodzinka - Zabawy na powietrzu z rodzicami. Wspólne zabawy ruchowe, konkurencje, śpiewy, tańce. Sportowe konkurencje rodzinne, zabawy, działania twórcze i artystyczne. 15. Dzień dziecka na sportowo - Zabawy na powietrzu, stacje zadaniowe. 16. Sportowe powitanie lata. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem letnich rekwizytów. 17. Aktywne zakończenie roku starszaków - Spotkanie na powietrzu organizowane we współpracy z rodzicami, wspólne zabawy. 18. Plakaty informacyjne o organizowanych zajęciach sportowych, rekreacyjnych w przedszkolu – informacja dla rodziców. 19. Cztery pory roku – aktywnie. Wykonanie dyplomów pamiątkowych dla poszczególnych grup za udział w imprezie. 20. Dodatkowe zajęcia rytmiczne, sportowe, taneczne we wszystkich grupach
1.Opracowanie ankiety do badania potrzeb rodziców oraz pracowników niepedagogicznych w zakresie umacniania dobrostanu psychicznego dzieci 2. Przeprowadzenie badania dzieci techniką „Narysuj i opowiedz”. 3. Słuchanie muzyki relaksacyjnej podczas odpoczynku w trakcie trwania roku szkolnego. 4. Masażyki wg M. Boganowicz – wykonywanie masażyków. 5. Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury – udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym. Czytanie bajek z rodzicami w domu, wykonanie kartki do dzienniczka Małego Misia. 6. Zorganizowanie Zielonogórskiego Dnia profilaktyki pod hasłem „Chcesz czy musisz?”. Czynny udział dzieci w scence przygotowanej przez nauczycielki najstarszych grup, wspólne zabawy, ćwiczenia, pogadanka. 7. Przygotowanie Jubileuszu 65-lecia naszego przedszkola. Występy na dużej scenie. 8. Relaksujemy się w oczekiwaniu na Mikołaja – słuchanie bajek relaksacyjnych. 9. Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe – Ferie z relaksem! Wykonywanie ćwiczeń oddechowych i relaksacyjnych. 10. W Nowym Roku z Marią Montessori cz. 1 i cz 2. WDN szkolenie dla nauczycieli przeprowadzone przez nauczycielkę z naszego przedszkola, która ukończyła kurs z pracy metodą Marii Montessori. Wprowadzanie elementów pedagogikki M.Monterssori do zabaw i zajęć 11. Wiosna ach to ty! Nasze uczucia. Pogadanki uczuciach przeprowadzone na podstawie bajek, czytanych dzieciom w ramach odpoczynku po posiłku (2 śniadaniu) 12. Pozytywna dyscyplina – szkolenie w ramach WDN po kursie z zakresu pozytywnej dyscypliny. Stosowanie komunikatów , elementów założeń w grupach przedszkolnych. 13. Masażyki na kocyku – podczas festynu rodzinnego. 14. Czerwiec na sportowo. Zorganizowanie dla dziecka na sportowo. Spędzanie dużej ilości czasu na podwórku, organizowanie zabaw i gier. Zwrócenie uwagi na aktywność fizyczną jako podstawy zdrowia psychicznego. Zakończenie przedszkola przez starszaki aktywnie w plenerze, zabawy sportowe z rodzicami i nauczycielkami 15.Zorganizowanie dnia dziecka na sportowo. |
Sposób monitorowania:
Sposób monitorowania:
Sposób monitorowania:
|
- Pandemia covid-19 znacząco wpłynęła na samopoczucie społeczności przedszkolnej. Główną przyczyną była obawa o zdrowie oraz ograniczenia związane z bezpieczeństwem, - na postawie diagnozy stanu wyjściowego i analizy standardu drugiego , dotyczącego klimatu społecznego w związku z ograniczeniem kontaktu indywidualnego rodzice czuli niedosyt w pytaniu ich o zdanie w sprawach dotyczących życia i pracy przedszkola co zostało wyłonione na podstawie analizy części B ankiety; - po posumowaniu wszystkich sposobów monitorowania można wywnioskować, że cała społeczność przedszkolna odczuła negatywnie w związku z pandemią wszelkie restrykcje dotyczące ograniczenia wejścia na teren placówki, kontaktu indywidualnego z nauczycielem. W odpowiedziach otwartych dla rodziców, dotyczących tego, co w przedszkolu wpływa na negatywne uczucia (w ankiecie w części E ) pojawiały się sygnały, że brakuje im kontaktu indywidualnego z wychowawcą ale rodzice ze względu na zaufanie do pracowników przedszkola, znajomość atmosfery z nim panującej byli spokojni o funkcjonowanie dzieci w przedszkolu i czuli się w nim dobrze ponieważ w analizie badania ankietowego części E suma odpowiedzi tak i raczej tak wyniosła 100% (pytanie 22 i 23).
- wzrosło zadowolenie dzieci podczas pobytu w przedszkolu wraz ze zwiększeniem aktywności ruchowej, - po posumowaniu wszystkich sposobów monitorowania można wywnioskować, że społeczność dobrze się czuje w przedszkolu. Warto zauważyć ze samopoczucie polepszało się wraz ze znoszeniem obostrzeń związanych z pandemią.
- obserwacja dzieci i rozmowy z dziećmi; - obserwacja procesu adaptacji dzieci z najmłodszej grupy przedszkolnej zgodnie z programem adaptacyjnym „Lubię przedszkole”; - wymiana doświadczeń między nauczycielami; - kontakt indywidualny z rodzicami, - badanie ankietowe rodziców, które miały wpłynąć na włączenie się rodziców w proponowane dzieciom zadania w przedszkolu;
- dzieci poznały sposoby relaksacji , co poprawia jakość spędzanego czasu w placówce; - kiedy dzieci z najmłodszej grupy przedszkolnej mogą przynosić swoje przytulanki do przedszkola czują się bezpieczniej; - rodzice i pracownicy przedszkola czują się dobrze ponieważ mają kontakt indywidualny, co ułatwia współpracę oraz przepływ informacji.
|
- obserwacja dzieci; - badanie ankietowe rodziców.
- Z obserwacji dzieci wynika, że zwiększyła się wielkość zjadanych porcji. Panie kucharki są często proszone do dokładanie kanapek. Porcje warzyw przeznaczone dla grupy są w całości zjadane przez dzieci na zasadzie samodzielnego komponowania kanapek. Intendent włączył w jadłospis także różnego rodzaju pestki i ziarna przez to śniadania są dla dzieci atrakcyjne, kolorowe i wyglądają zachęcająco. Podczas obiadu dzieci częściej proszą o dokładkę, próbują nowych potraw. - Z badania ankietowego rodziców wynikło, że dzieci opowiadały w domu o potrawach przygotowywanych w przedszkolu i samodzielne ich wykonanie było dla nich ciekawym doświadczeniem. Po przeanalizowaniu ankiet, które rodzice otrzymali w ramach podsumowania działań przedszkola promującego zdrowie w roku szkolnym 2020/2021 (załącznik nr 1) 100% rodziców uznało, że wyjaśniono mu co to oznacza, że przedszkole dziecka jest przedszkolem promującym zdrowie. Kryterium sukcesu zostało osiągnięte ponieważ więcej niż 80% rodziców odpowiedziało że wyjaśniono mu co to oznacza, że przedszkole dziecka jest przedszkolem promującym zdrowie.\ 18% rodziców wzięło udział w przedszkolnym konkursie fotograficznym „zdrowy wypiek bezcukrowy”. Tego kryterium nie udało się osiągnąć. Być może byli zachęceni w zbyt małym stopniu. Kryterium sukcesu – 30% - nie zostało osiągnięte. Podczas nauki stacjonarnej oraz zdalnej 15% rodziców zaangażowało się w akcję zdrowa rodzinka. Kryterium zostało osiągnięte – więcej niż 10% rodziców zaangażowało się. Od podjęcia działań promujących zdrowie nieliczni rodzice zapewnili dzieciom cukierkowy poczęstunek. Prawie wszystkie urodziny odbywały się z poczęstunkiem owocowym. Kryterium sukcesu zostało osiągnięte – więcej niż 40% rodziców zaangażowało się w akcję zdrowe urodziny. Rodzice w ankiecie zaznaczyli także, że dzieci najchętniej opowiadały o następujących działaniach :
Działania uznane przez rodziców za najbardziej zachęcające do zdrowego odżywiania:
- większość urodzin odbywa się w przedszkolu w zdrowszej, owocowej formie, - dzieci chętnie zjadają posiłek kiedy same go przygotowują, co poprawia także ich samodzielność, - dzieci próbują nowe potrawy i poznają nowe smaki, - część potraw z czasu wprowadzenia programu wpisała się na stałe w jadłospis przedszkolny (ziarenka do kanapek, jarzynowe frytki, warzywna pizza).
- obserwacja dzieci; - badanie ankietowe rodziców.
- Dzieci chętnie podejmowały proponowaną aktywność ruchową. 100% obecnych dzieci brała w nich udział. Podczas badania ankietowego rodziców uzyskaliśmy następujące informacje: Dzieci opowiadały o następujących dodatkowych zajęciach ruchowych w ramach zajęć (kryterium sukcesu – 60%):
75% badanych rodziców podało, że dzieci przebierały się w strój do ćwiczeń podczas gimnastyki (wyłączając rodziców grupy najmłodszej, która nie przebiera się w strój do gimnastyki) – kryterium sukcesu 60%. 96% rodziców podało, że podejmowało wspólne z dzieckiem aktywność ruchową poza przedszkolem. (kryterium sukcesu – 40%). Najczęściej wskazywane aktywności to:
- Należy informować rodziców o wszelkich działaniach podejmowanych w przedszkolu ponieważ dzieci nie o wszystkich działaniach opowiadają w domu. Dobrym pomysłem było wykonywanie plakatów informacyjnych o uroczystościach ponieważ rodzice byli na bieżąco informowani i należy praktykować to w przyszłości. - Zwrócenie uwagi na aktywność ruchową w przedszkolu mogło wpłynąć na zwiększenie aktywności ruchowej po powrocie z przedszkola. - Należy uwzględniać i kontynuować podjęte działania akcentujące znaczenie ruchu dla zdrowia w następnym roku szkolnym.
-zaplanowane działania zostały w większości zrealizowane; - zwiększyła się liczba zajęć ruchowych w przedszkolu o zajęcia ruchowe dodatkowe oraz niepłatne realizowane przez nauczycielki.
- obserwacja dzieci; - badanie ankietowe rodziców.
- dzieci upominały się o masażyki, słuchanie muzyki relaksacyjnej, zyskały świadomość, że poprawia to ich samopoczucie i komfort przebywania w przedszkolu przez cały dzień. - Badania ankietowe rodziców pokazały, że 66% rodziców jest świadome, iż dzieci brały udział w zabawach wyciszających. 32% ankietowanych wskazała, że nie ma takiej wiedzy (najwięcej rodziców dzieci najmłodszych). Rodzice zostali zapytani o czynności wyciszające, które dziecko wykonywało samodzielnie podczas zabaw w domu. Tylko 13 % rodziców zaznaczyło odpowiedź, że dziecko nie wykonuje takich czynności z własnej inicjatywy. Kryterium sukcesu zostało wobec tego osiągnięte (30% rodziców miało wskazać, że dzieci samodzielnie wykonują którąś z podanych czynności wyciszających). 45 osób zaznaczyło masażyki, 19 osób – ćwiczenia oddechowe, 21 osób – zabawy wyciszające. 9 osób stwierdziło, że dzieci nie wykonują żadnych czynności z powyższych. Jedna osoba dopisała, że dziecko wycisza się przy zabawach logopedycznych. 56 % rodziców zaznaczyła odpowiedź, że czyta dziecku przed snem codziennie, 28% - czyta kilka razy w tygodniu, 7% - kilka razy w miesiącu, 10% czyta sporadycznie. Za kryterium sukcesu zostało przyjęte, że 60% rodziców poda, że czyta dzieciom przed snem. 84% rodziców odpowiedziało, że czyta dzieciom codziennie lub kilka razy w tygodniu. 75% rodziców w ankiecie wypowiedziało się, że masażyki na kocyku, prowadzone podczas festynu przedszkolnego podobały im się a 25% zapytanych rodziców udzieliło odpowiedzi, że nie brało udział w masażykach. Kryterium sukcesu zostało osiągnięte, ponieważ było ni , że 70% rodziców weźmie udział w zabawach z dziećmi. W badaniu ankietowych rodzice zostali zapytani także o chęć wzięcia udziału - Biorąc pod uwagę wynik badania ankietowego można stwierdzić, że rodzice są zainteresowani spotkaniem z psychologiem i należy dążyć do tego by się ono odbyło w październiku przyszłego roku szkolnego. - Trzeba zachęcać rodziców do tego by czytali swoim dzieciom ponieważ tylko połowa rodziców czyta dzieciom przed snem codziennie. Jest to ważne dla ich rozwoju a także dla budowania więzi z rodzicami, która jest czynnikiem chroniącym przed uzależnieniami w przyszłości. Można wspomnieć o tym pani psycholog by zaznaczyła ten temat podczas spotkania z rodzicami, które się odbędzie. - Warto organizować działania wspólne dla dzieci i rodziców (masażyki, zabawy ruchowe). Rodzicie i dzieci chętnie w nich uczestniczą.
- dzieci nauczyły się regulować oddech; - dzieci mają świadomość, że nadmierne korzystanie z mediów niesie ze sobą niebezpieczeństwo uzależnienia, - w przedszkolu powstały kąciki Montessori; - rodzice i dzieci pogłębiły swoja więź poprzez udział w masażykach (dobry dotyk) oraz czytaniu bajek na dobranoc; - nauczyciele wplatają w swój warsztat pracy elementy pozytywnej dyscypliny (szczególnie skupiają się na pozytywnych komunikatach). |
CZĘŚĆ II
Na początku roku szkolnego 2020/2021 rodzice w ankiecie wypowiedzieli się w części A, że nie są dostatecznie poinformowani o koncepcji przedszkola promującego zdrowie ale wyrażali się pozytywnie pod kątem pracy nad utrzymaniem zdrowia dzieci więc pytani o chęć działań w tym zakresie wyrażali swoją aprobatę. Wszystkie podmioty przedszkola zostały uświadomione i zaangażowały się w pracę w ramach programu. W latach 2021-2023 rodzice czują się poinformowani oraz włączeni w program, działania te wpisały się w codzienną pracę przedszkola i są realizowane z dużym zaangażowaniem.
Mając na uwadze warunki panujące podczas trwania pandemii covid-19 organizowanie szkoleń było mocno ograniczone
- Zasady tworzenia szkoły promującej zdrowie - 2019
- Jak zdobyć certyfikat wojewódzki szkoły promującej zdrowe – 2022
- Elementy Metody Montessori - 2023
- Pozytywna dyscyplina w grupie przedszkolnej - 2023
- Szkolenie z pierwszej pomocy z Ratmisiem - 2021
- Jak dbać o zęby -2022
- Jak rozsądnie korzystać z mediów - 2023
- Z powodu trwania pandemii szkolenia dla rodziców w roku szkolnym 2020/2021 oraz 2021/2022 nie dobywały się ze względu na brak możliwości zaproszenia osób trzecich do przedszkola oraz bezpieczeństwo dzieci.
- W roku szkolnym 2022/2023 było zaplanowane spotkanie z psychologiem, zbierane były informacje w formie ankiety na prośbę pani psycholog z PPP odnośnie czasu korzystania przez dzieci z nowoczesnych mediów. Spotkanie miało odbyć się w czerwcu ale nie doszło do skutku z powodu z przeciążenia pracowników PPP- zostało przełożone na październik 2023.
- Zasady tworzenia szkoły promującej zdrowie – 2019
- Szkolenie BHP - 2021
- Szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej- 2021
CZĘŚĆ III
Opis sposobu współpracy szkoły ze służbą zdrowia:
Dietetyk - kierowanie dzieci na konsultacje dietetyczne w razie potrzeby. Stomatolog – wizyta stomatologa w przedszkolu, zajęcia edukacyjne, warsztatowe dla dzieci z wszystkich grup.
|
CZĘŚĆ IV
Dokumentacja z przebiegu pracy SzPZ (wymienić nazwy dokumentów):
Opracowanie: Małgorzata Kupaj - Koordynator PPZ w przedszkolu
Miejskie Przedszkole nr 3
Al. Niepodległości 29
65-042 Zielona Góra
tel. 0 prefix 68 329 79 39
Nip: 929-11-16-283
Regon: 970322043
Bank Zachodni WBK S.A.
II/O Zielona Góra
NR 88 1090 1636 0000 0001 1109 2006
Wyłącznie na podany poniżej numer konta
Miejskiego Przedszkola nr 3 w Zielonej Górze:
PKO BP S.A.
16 1020 5402 0000 0802 0246 1143