Czas pracy przedszkola: 6.30 – 16.30
I. Schodzenie się dzieci do przedszkola; - działania z wykorzystaniem elementów metod: Pedagogiki
Zabawy KLANZA, ruchu rozwijającego W. Sherborne, R. Labana, C. Orffa, Dobrego Startu, Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona, Wprowadzenie dziecka w świat pisma I. Majchrzak.
- zabawy swobodne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci;
- zabawy integrujące grupę;
- praca indywidualna;
- rozmowy z dziećmi na interesujące je tematy;
- ćwiczenia poranne – zabawy ruchowe, ćwiczenia ogólnorozwojowe;
- przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe w łazience i sali; I śniadanie
II. Organizowanie zajęć kierowanych i niekierowanych wspierających rozwój dzieci,
- spacery, wycieczki,
- zabawy swobodne w sali służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci;
- zabawy ruchowe w sali;
- zabawy służące z zapoznaniem się z językiem nowożytnym
- przygotowanie do II śniadania- czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe w sali
- słuchanie bajek (w tym terapeutycznych) i utworów literatury dziecięcej;
- odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej
- zabawy dydaktyczne i badawcze; zajęcia indywidualne, obserwacja, diagnoza, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy ruchowe.
- dzieci młodsze: odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek (w tym terapeutycznych) i utworów literatury dziecięcej;
- przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe, w szatni, w sali i w łazience; obiad
III. Rozchodzenie się dzieci ; - zajęcia dodatkowe dla dzieci rozwijające zainteresowania i uzdolnienia;
zajęcia i zabawy dla dzieci wyrównujące braki i korygujące trudności;
- zabawy dowolne według zainteresowań dzieci w sali i na placu przedszkolnym;
- zajęcia przygotowujące dzieci do udziału w przedszkolnych oraz środowiskowych konkursach, imprezach okolicznościowych i artystycznych,
- działania z wykorzystaniem elementów metod:
- Pedagogiki Zabawy KLANZA, ruchu rozwijającego W. Sherborne, R. Labana, C. Orffa,
- Dobrego Startu, Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona, Wprowadzenie dziecka w świat pisma I. Majchrzak;
- zabawy swobodne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci;
Godziny posiłków:
- 8:30 I śniadanie
- 11:00 II śniadanie
- 13:30 obiad